Etichete

joi, 16 mai 2019

Poezii - Serbarea Abecedarului

Serbarea Abecedarului


1. Litera A - Anghel Rebecca

Când ne naștem fiecare
Spunem AAA din gură tare!
A-A-A, ce mai răsunet!
Se aude – deci e sunet:
Îl numim sunetul A
Dar de-l desenăm colea
Devine litera A.
Parcă ar fi un vârf de casă
Cu un geam și o terasă.
Dacă vreau ca să mă joc
Îi găsesc lui A un loc.
Am să-l pun chiar la-nceput
În cuvintele albină, arc,
Acvariu, avion și ac.


2. Litera Ă - Anton Mihai

Sunt frate cu litera A,
Dar foarte rar mă vei afla
La începutul vorbelor.
Eu stau la mijloc sau mai des
La urma lor.
Sunt un A cu pălărie
Şi e bine să se ştie
Fiindcă Ă dacă n-ar fi
Nici nu am putea citi:
Casă, ladă, pălărie,
Cucoană şi jucărie.
Să-l reţinem nu e greu
Fiindcă-l întâlnim mereu
Şi e foarte important
Să-l scriem cum am învăţat,
Că de-i uităm pălăria
Se încurcă vorbăria
Şi în loc de pături mari
Ne-nvelim cu paturi tari!



3.  Litera Â/Î - Bălăianu Teodora

Î seamănă cu o săgeată
Către ceruri îndreptată.
Cu Î/Ă e mai complicat
Fiindcă e reprezentat
De două semne. Neapărat
Cu î scriem la început
Cum ar fi în „împrumut”;
Dar când este în cuvânt
Îl vom scrie â, ca-n „sfânt”.
La sfârşit dacă îl scrim
Tot pe î îl folosim.
De exemplu: „hotărî”.
Ei, dar nu te amărî,
Fiindcă sigur le înveţi
Dacă singur le repeţi:
Într-o zi un împărat,
Rău si neînduplecat,
Hotărî să joace-n horă
Învârtita timp de-o oră.
O oră să repeţi şi tu
Cum şi unde-l pui pe Î /Â!


4. Litera B - Bivolaru Adriana

După Â în alfabet
Vine B cu pas încet .
Cu B începe cuvântul ban,
Broscuța, barză, borcan,
Buburuză și bondar
Hai cu B în insectar!
Pentru cine-i vorbăreţ,
Îi propun un textuleţ.
Să vedem cine-l citeşte
Repede şi nu greşeşte:
Barbu cu barda bradul lovea
Bradu-n baltă brusc cădea
Şi-o broscuţă speria.



5. Litera C - Bold Irina

Pe un câmp cu floricele
A și B aduc cu ele
Într-un car tras de doi cai
Iată și litera C, hai, hai!
C oare e un covrigel
Din care a mâncat nițel
Împins de foame un cățel?
Așa e, de gândim puțin
Grivei e cu stomacul plin
Fiindcă litera C vine de la cozonac,
Carne, cașcaval, clătite și colac
Doamne, câte s-au adunat!
Dintr-un C Grivei s-a săturat .
Chiar o fi bun C-ul mâncat?



 

6. Litera D - Bădulescu Rebecca

A, B, C.....urmează D
Parcă ar fi un dovlecel
Turtit pe-o parte nițel.
Și nu cred că e un fleac,
Cum susține Moș Dovleac
Care l-a turtit pe-o parte
Pe motiv că-i stă în coaste
Uite-așa D s-a născut
Și-am să-l pun la început
În cuvinte ca: director,
Un dulap, deget și doctor!




7. Litera E - Cîțan Andra
A, B, C, D......vine acum litera E
Cât de lungă este ziua
Ehehe, râde zurlia
Și când se aude o glumă
Ehehe, râde întruna.
Dar de gândim serios
E-ul este de folos:
Cu el scriem elefant,
Elev, elice și elegant,
Elicopter, etcetera,
Până mâine le poți înșira.




8. Litera F - Ciritel Andrei


Cum e F ? E ca o coasă.
Tunde iarba lângă casă.
F-ul dacă nu ar fi,
Câte oare ne-ar lipsi?
Nu am avea furculiţe
Şi nici fete cu fundiţe,
Ferestre, foarfeci și fragi,
Nici filmele cele dragi,
Fazani, fluturaşi şi flori!
Aoleu! Mă trec fiori…
Frunzele foşnesc, mi-e frică!
Dacă vine o furnică
Şi mă pişcă ?
Ei şi ce? E-aşa de micăăă….
Bun e F-ul! Las-să fie
Chiar şi la o farmacie!



9. Litera G - Dudău Daria
         Aplecat și curbat
G e-un lacăt descuiat.
Tocmai a deschis garajul
La mașină cu bagajul!
Îndesat în geamantan,
De Goguță Găligan
Alături în grădiniță
Un gândac și-o gărgăriță
Au găsit o garofiță
S-o dea Gogu la fetiță.
Pun galoșii în picioare
Și-am plecat, deci salutare!
Cu atâția G-n cuvinte
Cine să le țină minte?




10. Litera H - Gîndu Edward

Litera aceasta pare
Celui care o priveşte
Doi copii ce la plimbare
Mâna şi-o intind frăţeşte .
“ H “ e vesel, dacă vrea
Şi-atunci râde : ha, ha, ha
Dacă-n alfabet n-ar fi,
Hora nu s-ar mai hori,
Horia n-ar mai  hoinări.
N-ai avea cum să citeşti
Multe vorbe din poveşti



11. Litera I - Golcea Andrei
Degeaba se ține I bățos!
E doar semnul mirării întors,
Sau un băț și sus pe el
Un punct negru mititel.
Totuși dacă I n-ar fi,
La iaurt nici n-am gândi.
Nici la iezii  pe imaș
Sau iubitul iepuraș.
Inimioară n-am avea!
Se poate așa ceva?
Nu! I este important
Și ce-am aflat e interesant..

                                                  
12.  Litera J - Grădinariu Daria

J, parcă ar fi o coasă
Cu partea de jos întoarsă.
Cu J pot scrie-n jurnal
Orice fapt fenomenal:
-În Japonia o junincă
Dădea lapte la pisică.
-Joi, Jianu jinduia
Jucăria altcuiva.
-Domnul Jan mânca jambon
Stând în jilţ ca pe un tron.
-Jupâneasa Jeni are
Două jumări pentru mâncare.


 13. Litera K - Grigoraș Răzvan
Cu pași mari apare K
Parcă-ar fi om în mișcare
Când se duce la plimbare
Și parcurge kilometri
Să îi ducă flori cumetrei,
Ba și kiwi un kilogram,
Coca-cola și salam.
Vrea să-i dea pe săturate
Să poată face karate
În costum kaki deschis,
Fiindcă tot cu k e scris.



14. Litera L - Haită Sara

Cântăreşti, tu, cântăreşti,
 Dar, eu, despre L,
Aş vrea să vorbesc.
Şi despre micuţul 
Lăbuş să povestesc.
Într-o noapte, către lună,
El, lătra, acum o lună,
Că n-ar da lumină bună.
Liliana îi şopteşte
Uite, luna, ne priveşte .
Este a nopţii crăiasă
Şi zâmbeşte, graţioasă
E rotundă şi bălaie
Intră  noaptea în odaie.




   15. Litera M - Ioniță Maia

Vă-ntrebați cum e M mare?
Ca două bețe-n picioare
Și-ntre ele unul frânt
Să mă credeți pe cuvânt;
Iar trei bastoane lipite
Fac m, să țineți minte!
Acum poți scrie mărar,
Mierlă, muzică, marinar.
Cine vrea mai mult să știe
Am să-i spun o poezie:
Mioara e mânioasă
Că are murdar în casă
Musafirii sunt la ușă,
Un motan și o mătușă.
Muțunache- i mârâie,
Mâțu vrea să-i zgârie......




  16. Litera N - Maheropol-Dușa Ilinca

N? E o scară la care-o treaptă
E cam strâmbă. Nu e dreaptă
Şi pe care, ieri, Ninel,
Cel cu nasul mititel
Numai cât un năsturel,
S-a urcat să prind-un nor
Crezând că-i va fi uşor!
Norul însă, fuge-ntr-una,
De parcă vine furtuna!
Şi se duce… s-a tot dus!
Unde oare s-a ascuns?
Nelu, Nicu şi cu Nina,
Neştiind care-i pricina
Supărării lui Ninel,
I-au adus un scăunel,
Un cui şi un ciocănel
Să-ndrepte treapta niţel.



 17. Litera O - Manea Roberta

Seamănă cu un ou așa tare,
Încât crezi că-i de mâncare.
Când colo cu el scrii
La copii povești hazlii:
Oaia prin oraș se plimbă
Ca să-și cumpere oglindă
Oul o oprește-n cale
Și-o întreabă: - Ai parale?
Oaia zice: - Stai puțin,
Am un bol cu lapte plin.
Laptele din bol de-l vinzi
Poți să-ți cumperi opt oglinzi.



18. Litera P - Milac Nicholas

P apare ca un steag
Care stă sus pe catarg
Anunțând în lung și-n lat
Cât e P de important:
Când îl punem în cuvânt
Scriem pace pe pământ
Și tot pe P îl folosesc
Când am să vă povestesc
Cum Petre și Pufulici
Prinseră patru pisici
Ce pândeau opt pitulici.
Tocmai când picau în nadă,
Le-a-nhățat Pufi de coadă.



19. Litera Q - Munteanu-Toderaș Nicholas

Printre cuvinte româneşti
Foarte rar mă întâlneşti
Dar pentru că-i sărbătoare
Şi-aţi venit cu mic, cu mare,
Am trecut pe-aici şi eu
Să vă aduc salutul meu
Şi-aş dori ca tu şi tu
Nu-l uitaţi nicicând pe „Q”!



 20. Litera R - Nedelea Luca


Parcă-ar fi un om pe stradă
Bătând pasul de paradă.
Cu R cunosc multe nume!
Câteva vă și pot spune:
Radu, Relu și cu Richi
Ronțăie râzând ridichi.
Radu și Rodica
Toată ziulica
Robotesc prin curte
Că sunt treburi multe.
Fetița spală rochița,
Băiatul răcește stratul,
Numai rața mai hapsână
Se ceartă c-un pui de râmă.



21. Litera S - Negrea Maria
  ,,Litera S”, copii, cum să vă spun,
Are și ea, istoria ei:
Linioară şerpuită
Prin cuvinte stă pitită.
Şi mai mică şi mai mare,
Cum o scrie fiecare.
Ea ne spune:
Soare blând aduc cu mine,
Şi speranţă în mai bine,
De le-avem acestea toate
Ne dorim doar sănătate.



22. Litera Ș - Pîță Karina
Si eu vă spun sănătate,
Însă, nu sunt  prea cuminte..
Că vin să şoptesc cuvinte….
Şapte şoapte şi-un şoptit
De cu zori s-au întâlnit
Chiar aici la şezătoare
Cu  ş-mic şi cu Ş- mare
Fiţi atenţi cum le rostiţi
Când la ore mai şoptiţi.



23. Litera T - Raicu Daria
După ce voi aţi soptit
Iată şi  eu am sosit
Și litera mea, T, vesteşte
Că trenul  în curând  soseşte
Şi vă trece  prin tunel,
Chiar de-ar plânge Tudorel.
-Taci şi nu mai tremura,
C-am să-ţi dau trompeta mea,
Când  tunelul se termina
 Vom fi iarăşi la lumină!



24. Litera Ț - Rauh Denisa
ŢIPETE de voioşie
Se-aud astăzi peste glie.
ŢOPĂIND într-un picior
Toţi copii cântă-n cor
C-a venit vara s-aducă
Flori şi bucurie multă
Şi le mai aduse vara
Drumeţii în toată ŢARA.



25. Litera U - Sasu Lucian
Eu sunt foarte curios,
Un n mic, întors pe dos.
Dacă plouă, nu imi pasă
Sub umbrela de mătase
Apa duc şi în ulcior
Adunată chiar din nor
Şi sigur, e adevărat,
Că pe U l-am prezentat.
Uuuuuu! Şuieră trenul
De alungă motănelul.
Hauuu-u, urlă şi lupul,
De cutremură pământul
Și strigă copiii-n cor:
Lume bună! Ajutooor!
Au, au, au, cam ce să fac
Cu-acest U să vă împac?
O idee-mi vine-acu,
Să vă spun cine e „U”:

Litera U e o potcoavă
Pusă-n sus cu partea cavă
În gentuţa lui Lenuţa
Să îi poarte ei noroc
Fiindcă nu poate deloc
Să citească clar, curat,
Acest text cam încurcat



26. Litera V - Stăncuță Giulia

Bravo! Am ajuns şi eu
Și sunt asemănător,
Cu o pasăre în zbor…
Şi vă fac urări de bine
Pentru vara care vine.
Eu sunt cu noroc,
Şi fac minuni în orice loc.
Eu sunt  V, cel voinic
Şi -aduc   multă veselie
Şi  tuturor fericire


27. Litera W - Vătășanu Andra

Eu sunt V de două ori
Și-am venit la voi cu flori
Să vă spun că-s fericit
Că-n sfârşit v-am întâlnit,
Când doriţi să fiu cu voi,
Număraţi până la 2.
Vai, ce literă zici tu
E și-acesta W(double W)
Oare după ce tipare
I s-a dat forma ce-o are ?

Poate ca doi V de treabă
S-au luat de mână în grabă.
Poate M jucând o farsă
S-a lăsat să fie întoarsă.

Poate un crap, un rândunel
Și-au dat coada drept model,
Semnele mai mic, mai mare
Să fi vrut să stea-n picioare.



28. Litera X - Vintilă Alexie


Dacă vedeţi desenate,
Două beţe-ncrucişate,
Să ştiţi că acela-i X
Şi l-aţi învaţat … la fix.
Dar de stau şi mă gândesc,
Pe X nu-l prea folosesc,
Numai că pe sora mea,
O cheamă chiar Xenia
Şi trebuie ca să ştiu
Litera X cum s-o scriu.

Cu un pix şi un caiet,
La expoziţie merg direct,
Fiindcă acolo sunt expuse
(După cum Axinte-mi spuse)
Instrumente muzicale:
Xilofoane şi ţambale.
Dacă-mi iau şi-un saxofon,
O orgă şi un trombon,
Pot să dau chiar un concert
Pentru veselu-ALFABET !




29. Litera Y - Zamfir Eva

„Y” sunt de bună seamă,
De ce mă priviţi cu teamă?
Deşi sună pretenţios
N-o să mă las mai prejos
Şi-o să-mi susţin şi eu
Rolul şi meritul meu
Şi spun ca-ntr-o paranteză
Ne-om cunoaşte la engleză.



30. Litera Z - Zanfir Diana

Eu sunt „Z” şi-mi pare bine
Că azi n-aţi uitat de mine,
Chiar de-s ultima din carte,
Eu vă pot duce departe,
Până-n zări, în lumi de vis
Şi când cartea s-a închis
Voi să nu uitaţi copii
Că-n curând veţi reveni
Zumzăind nerăbdători
Ca albinele pe flori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu